Přeskočit na hlavní obsah

První prezidentská debata 2016

Hillary_Clinton_by_Jordan_Rathkopf
Hillary Clinton photo by Jordan Rathkopf
A je to tady, jdeme do finále amerických prezidentských voleb 2016. V Pondělí večer se se udála náramně důležitá první prezidentská debata. Na první debatě hodně záleží, neb kdo jí prohraje má to potom mnohem těžší v dalších kolech. Spolu s dalším asi tak 100 miliónem američanů jsme zasedli a čučeli. A bylo nám špatně.

Americký volby jsou hodně zajímavý. Kandidáti se nejdřív musí probojovat primárkama, kde proti sobě stojí rivalové jmenovaný za stejnou stranou. Republikánský primárky jsou v určitejch státech stejný jako za dob mušket. V jedný místnosti se sejdou místní registrovaní republikáni a začnou se navzájem přesvědčovat, koho to zvolit. Demokrati to mají modernější, prostě si dojdou do volební místnosti a tam si zaškrtnou svýho kandidáta.

Někdy minulej rok touhle dobou jsme se s Amíkem smáli, když jsme poslouchali první debaty primárekv republikánským táboře. Ano, republikáni nejsme a když jsem tak poslouchali jejich kandidáty tak jsme nevěřili svým uším. Jeden kandidát to prej měl zajištěný přímo od Boha, ale asi to špatně domluvili, protože to tak nějak celý projel. Jeden se tam chudák tak zamotal až nevěděl jak se vlastně jmenuje no a nakonec to tam vyhrál ten oranžovej uřvanec.

V demokratickým táboře tak tam to fugovalo jako debata dvou dospělejch lidí, ale bohužel náš favorit to nevyhrál. No, nedá se nic dělat. Škoda! Bernie Sanders byl zjevně moc liberální a taky
Hillary_Clinton_by_Jordan_Rathkopf
Hillary Clinton by Jordan Rathkopf
Takže teď proti sobě stojej dva nejvíc nejneoblíbenější kandidáti v historii americkejch voleb. Tak nejsem veliká fanynka Hillary, ale a tady veliký ale ta hrůza co stojí na druhý straně, tak to je naprosto nemyslitelný. Ani se mi o tom nechce psát o tý děsivý představě, že přes 50 miliónů lidí by volilo Donalda a bohužel ho asi i volit budou, ta čísla se totiž už zase tak moc nezměněj. No nic plno lidem se zjevně líbí člověk, kterej nedokáže udržet souvislou myšlenku, stejně jako nedokáže pravdivě zodpovědět na otázku.

Během debaty se Donald dokonce přiznal, že neplatí žádný federální daně, "prej je chytrej." Těsně po debatě, ale tvrdil, že nic takovýho neřekl. Hillary skočil do řeči jenom 70 krát a my jsme se dozvěděli, že nejlepší Donaldovou vlohou na roli prezidenta je jeho klidná nátura. Přišel naprosto nepřipravenej a absolutně nevěděl o čem mluví, je fakt, že ale oranžovej nástřik měl provedenej skoro perfektně pokud se teda nepočítají bílý kruhy kolem očí, asi během nástřiku nosí brejle. No ale ta přehazovačka tak ta byla ale fakticky perfektní, pleš prokoukla jenom asi na dvou místech.

Během debaty to chvílema vypadalo, jako když se baví dospělá chytrá ženská, která ví o čem mluví s asi tak pětiletym rozmazlenym parchantem, kterej může každou chvilku dostat hysterickej záchvat. Hodně smutný, když si vezmem, že tenhle malej spratek může mít palec na atomový bombě. Ne, už se s Amíkem opravdu nesmějem. Smích nám nějak zamrznul a teď jenom tajíme dech.

Ale volit to rozhodně půjdeme i s tím zatejeným dechem. Ono je to sice jedno, jestli my dva volit pudem, protože v newyorským státě stejně vždycky vyhraje demokratickej kandidát a důležitý jsou tzv. "swingový" teda proměnlivý státy jako jsou Florida a Pennyslvánie, ale stejně k urnám jdeme a nutíme všechny okolo ať jdou taky.

Dají se poslat i hezký přání

JAko tohle je vyloženě super

"Přehodíme"

Trumpa do smetí



Komentáře

  1. Viděla jsem tu debatu a opravdu mám žaludek na vodě, jestli vyhraje tenhle primitiv a bude mít takovou moc. Bohužel tak nějak tuším, že to dopadne jako u nás...my máme na hradě taky pěknýho panáka..a to jsem byla přesvědčená, že tenhle národ ho přece nezvolí....

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna jsem si říkala, ze ty vaše volby je jedno horší zlo než druhý. Debatu jsem si ještě neměla čas pustit. Stačily mi ukázky a "recenze". Vtipně jsi to oglosovala. Škoda, ze se jedná o tak vážnou věc...Ten obrázek s kanads.kuframa ma něco do sebe😂

    OdpovědětVymazat
  3. Mně je zle, jen ho vidím. Bohužel se jeho případný zvolení dotkne nás všech, ne jako když nám sedí na Hradě rasistická inkarnace virózou trpící becherovky... :-/ Fotky jsou super jako vždy!

    OdpovědětVymazat
  4. Debata mě napůl pobavila, napůl znechutila, protože ne, fakt ne, někdo jako Trump by palec na atomový bombě fakt mít neměl. no je to celkem katastrofa a jsem hodně zvědavá, jak to dopadne. A ta druhá fotka je úplně nejlepší! :D :D

    OdpovědětVymazat
  5. A to jsem si rikala, jak byly ty nase prezidentske volby na hlavu. Holt na amíky nemáme :D

    OdpovědětVymazat
  6. Já se snažím držet od politiky dál. Vždy mě to akorát nas***. ;)

    by Corra

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Covid a život v New Yorku

  “A u vás je všechno otevřený?” Tak tuhle otázku dostávám už hodně dlouho a moje odpověď je pořád stejná: “U nás nebylo všechno otevřený od loňskýho března.”   New York City má 8,5 mil obyvatel a hustota zalidnění je přes 38 000 na km2, ČR má přes 1é mil obyvatel a hustotu zalidnění asi 138 na km2. Od začátku pandemie tu na covid umřelo přes 29 000 lidí, většina z nich na jaře.    Začalo to tu hodně špatně. Úplný lockdown a jediný, co ve městě, který nikdy nespí, bylo slyšet bylo neustálý houkání sanitek. Jednu dobu tu umíralo kolem 1000 lidí denně. Nikde nebyly k dostání masky, čistící prostředky a JIPky byly narvaný k prasknutí.    New York City je s přes milionem studentů největší školní distrikt v USA. Hned v březnu se zavřely všechny školy a začala pouze online výuka, školy se neotevřely do konce školního roku. Na podzim nám tu dali na výběr, hybrid nebo jen online. Hybrid znamená, že dítě chodí do školy dvakrát, třikrát v týdnu, je ve třídě se šesti až deseti dalšíma dětma a nes

Jak jsem šila roušku

Tak jako jo, nevím co je se mnou, ale řeknu vám, že ušít tu roušku je kurva těžký. Rozhodla jsem se ušít roušku. Celé Čechy to zvládají a šijí po tisících, budí se ve mě vlastenecký pud no a taky nouze, protože ty čtyři roušky, co tu máme od malířů, tak ty taky nevydrží věčně. Šicí stroj mám koupený a naučit jsem se to chtěla vždycky a jak mi to máma ukazovala loni, tak vím, že je to brnkačka. Jsem za běsnícího drnčení stroje vyrostla. To dám !! Na youtube jsem si vytipovala návod. Mařenka říká, že to je úplně jednoduchý. Amík košili nepotřebuje, má tam stejně flek.  Jdu stříhat. Měla jsem si pustit youtube až do konce, Mařka se zapomněla zmínit, že potřebuju látku o jiným rozměru než říkala Pavla na Facebooku. Amík má košili velkou. Pouštím si k tomu HBO a řeknu vám, ta Kateřina Veliká, to je dobrá minisérie. Jdu hledat jinou youtuberku. Našla jsem Jitku, ta vypadá slibně. Podle tetování je cool, nebude se s rouškama mazat a cejtím to v kost

Bakhtapur aneb první dny v Nepálu

Bakhtapur Naše nepálský dobrodružství jsme měli fakticky skvěle vymyšlený. Neb plánování je naší silnou stránkou, jediný co jsme měli věděli, bylo to, že se chceme aklimatizovat v menším městě a ne se hned vrhnout do víru velkoměsta Kathmandu. A tak jsme si předplatili malej, ale podle průvodce a recenzí naprosto skvělej rodinej B&B ve městě Bakhtapur. Ubytování nám taky nabídlo vyzvednutí na letišti. V Kathmandu jsme přistáli navečer. Prošli jsme imigračním, dostali do pasu krásný víza a teď co. Někde tam venku měl stát někdo, kdo nás má dovízt do hotelu. Jen jsme prošli branou sesypala se na nás hromada lidí. "Ne, my víme, kam jdeme. Děkujem, nechcem." Snažíme se oba vystupovat děsně sebevědomě, ale netušíme. Konečně Amík spatřil v davu toho někoho. Pán mává cedulí. Paráda. Vzládli jsme to. Sedíme v dodávce, jedem...někam. Občas se ze tmy vynoří auto, cyklista, motorka, jinak tma. "Hele, myslíš si, že nás vezou do toho našeho hotelu viď?" Napůl žertovně